ონლაინ მაღაზიაში მომხმარებელთა შენარჩუნების 5 სტრატეგია

07/08/2019

ადრე თუ გვაინ, ყველა ელექტრონული კომერციის სფეროში არსებული კომპანია დგება  პრობლემის წინაშე - ერთ შეძენილ კლიენტზე მოდის სამი დაკარგული მომხმარებელი. ეს კი არაჯანსაღი და დამღუპველია ნებისმიერი ბრენდისთვის.

ამ ბლოგში შევეხებით შემდეგ საკითხებს:

  1. მომხმარებლების მოზიდვა მარტივია, შენარჩუნება - რთული;
  2. ახალი პროდუქტის/სერვისის შეთავაზება მარტივია, სიახლეების შეთავაზება - რთული;
  3. მარკეტინგის ხარჯების გაწევა მარტივია, კლიენტების გამოცდილების გაღრმავების მიზნით ფულის გაღება - რთული.

რაც იმას ნიშნავს, რომ თუ თქვენი ბიზნესი არ ფოკუსირდება მომხმარებლთა შენარჩუნებაზე, ის დიდხანს ვერ იარსებებს.

ამ ბლოგში გაეცნობით მომხმარებელთა შენარჩუნების 5 ძირითად პრინციპს:

გამოაცოცხლეთ გარემო: ცოცხალი მიმოწერა ლაივ ჩატში

სწრაფი რეაგირება: გააზრებული და შედეგებზე ორიენტირებული დიალოგები. 24/7 მხარდაჭერა. გაძლიერებული მომხმარებელთა დაკმაყოფილება. რა შეიძლება არ მოგწონდეს, როდესაც საქმე ლაივ ჩატს ეხება? ამიტომაც, მომხმარებელთა 42% უპირატესობას ანიჭებს მას, ვიდრე მეილსა და სოციალურ ქსელებს, ხოლო მომხმარებელთა 63% უბრუნდება გვერდს, სადაც არის ლაივ ჩატის ფუნქცია. საჭიროა მეტი დარწმუნება?

იყავით არაპროგნოზირებადი, დარჩით რელევანრურები

ნუ იქნებით ადვილად პროგნოზირებადი,  გეზად აირჩიეთ  ინოვაციური კომუნიკაცია. გადაუხვიეთ ტრადიციული გზიდან, მეილის ნაცვლად გაუგზავნეთ თქვენს მომხმარებელს ხელნაწერი შეტყობინებები, როდესაც ისინი ყველაზე ნაკლებად ელიან ამას. მაგალითად, ეს შეიძლება იყოს პირადი შეტყობინება, რომელიც მათ სთავაზობს  ფასდაკლებებს  დაბადების დღეზე. ალტერნატიულად, ჩაერთეთ ჯეო-მარკეტინგში.

იდეა მარტივია: გაუგზავნეთ მომხმარებლებს შეტყობინებები მოსალოდნელი ფასდაკლებების/შეთავაზებების შესახებ და ნახავთ, რომ თქვენ მათ ერთგულებას დაიმსახურებთ, მხოლოდ იმიტომ, რომ ისინი გრძნობენ კავშირს ბრენდთან და ბრენდი მათ უგებს.

შეთავაზებები და წახალისებები

მომხმარებელთა ლოიალურობის პროგრამები და წახალისებები (სასაჩუქრე სერთიფიკატები, უფასო გადაზიდვა, ბონუს ნივთები და ა.შ.) არის ნამდვილი ოქროს საბადო, როგორც ბიზნესისთვის, ასევე მომხმარებლთათვის. ერთის მხრივ, მომხმარებლები განმეორებით იძენენ საქონელს წახალისებების სანაცვლოდ, მეორეს მხრივ კი კომპანიები ინარჩუნებენ მომხმარებლებს. თავის მხრივ, ეს უზრუნველყოფს მეტ შემოსავალს და ბიზნესის ხანგრძლივ არსებობას. არსებობს საზომი საშუალება, რომელიც აფიქსირებს თქვენს ყველაზე ერთგულ მომხმარებლებს საიტზე შემოსვლიდან შეკვეთის დასრულებამდე.

მისალმება და თავის შეხსენება

 

ციფრული მარკეტინგის სივრცეში, ელექტრონული კომერციის თამაშის წესები განსხვავებულია. ფიზიკური მაღაზიებისგან  განსხვავებით, თქვენი მარკეტინგული ინვესტიციები და პლატფორმა ამბობენ ბრენდის სათქმელს. ამიტომაც,  გავხადოთ ეს საუბარი დასამახსოვრებელი. ამის მისაღწევად რამდენიმე გზა არსებობს. გაუგზავნეთ მისასალმებელი ელფოსტა ახალ კლიენტებს, ხოლო განმეორებითი შეტყობინებები კლიენტებს, რომლებსაც დიდი ხანია არ ჰქონია თქვენს ბრენდთან შეხება.

უნაკლო მომხმარებელთა გამოცდილება

ნებისმიერმა ღირსეულმა ელექტრონულმა პლატფორმამ უნდა შესთავაზოს მომხმარებელს უნაკლო და მომხმარებელზე მორგებული გადახდის პროცედურა. მომხმარებელთა 27% არ ასრულებენ შეკვეთას, რთული და ხანგრძლივი საგადასახადო მანიპულაციების გამო. აქედან გამომდინარე, გამარტივებულ და ერთსაფეხურიან გადახდის პროცედურას, თქვენი ბრენდისთვის სასწაულების მოხდენა შეუძლია.

შედით CS-CART-ზე, აქ მომხმარებელს არ უწევს უამრავი პროცესების გავლა. ერთადერთი რაც მათ ევალებათ, არის შესაბამისი ველის დანახვისას, საჭირო დეტალების შევსება. მოკლედ, რომ ვთქვათ, როდესაც საქმე ელექტრონული კომერციის გვერდს ეხება, მთავარია კლიკები და კონვერსიები - რასაც უზრუნველყოფს CS-CART-ის პლატფორმა.

საბოლოო ვერდიქტი შემდეგია: თქვენ შეგიძლიათ გამუდმებით ცვალოთ თქვენი ლოგოს ფერი, მაგრამ თუ თქვენ ვერ შესთავაზებთ  მომხმარებელს იდეალურ მომსახურებას, ვერც ერთი ბრენდინგის მცდელობა შედეგს ვერ გამოიტანს.